28. junija 2018 v Razno od admin

V tem članki si bomo pregledali kaj pomeni izraz ocena tveganja.

Da bomo razumeli, kaj ocena tveganja sploh je in zakaj je nujno, da jo določeni ljudje imajo, naj povemo, da je le-ta namenjena podjetnikom. Podjetja, kjer mora ocena tveganja biti prisotna, so popolnoma vsa. Namreč, vsako podjetje pa naj bo še tako veliko ali pa majhno, mora imeti tale dokument. To pa zato, ker ocena tveganja priča o tem, kako varno je delovno okolje določenega podjetja. Hkrati s to oceno, pa ocena tveganja vsebuje tudi morebitne ukrepe za zmanjšanje tveganj na delovnih mestih. Konec koncev vsi vemo, da mora biti varnost na delovnem okolju vedno najbolj pomembna. A ker žal nekateri niso mislili tako, je ocena tveganja postal dokument, ki ga po zakonodaji iz leta 2011 mora imeti vsak podjetnik.

Kaj točno je ocena tveganja in čemu jo podjetniki potrebujejo?

No, na en način bi lahko rekli, da je ocena tveganja le preprost dokument, ki ga izda za to usposobljeno podjetje. Namreč, obstajajo osebe, ki preverijo, kako varno poteka delo na poljubnem delovnem okolju ali v podjetju, saj kot smo že rekli, mora varnost biti na prvem mestu, vedno.

Torej ocena tveganja je le dokument, ki ga izdela za to usposobljena oseba (dober poznavalec tveganj na delovnih mestih in poznavalec varnosti pri delu). Ta oseba pa tudi določi in identificira morebitne nevarnosti, ki se lahko pri delu zgodijo, prav tako pa ugotovi, kateri so tisti delavci, ki so nevarnostim najbolj izpostavljeni. Torej, kot že samo ime dokumenta pove, mora ocena tveganja biti prisotna v vseh podjetjih zato, ker poskrbi, da je podjetje zares pripravljeno in zadostuje potrebam delavcev.

Konec koncev, če se zgodi, da pride na ogled inšpekcija, mi pa tega dokumenta nimamo, bomo v prekršku in zna se zgoditi, da podjetje ne bo smelo obratovati, dokler ta dokument ne bo izdelan. Torej, ta dokument si mora priskrbeti vsak, ki že ima ali pa načrtuje odprtja podjetja.